Profile stalowe czy aluminiowe

Przy modernizacji ciężarówki właściciele nierzadko zastanawiają się jaki rodzaj profili burtowych wybrać. Profile stalowe kojarzą się z trwałością, jednakże są bardzo ciężkie. W eksploatacji przekłada się to na spadek ładowności pojazdu. Szczególnie znaczące jest to w przypadku aut dostawczych o małej ładowności. Wykorzystując lekkie profile z aluminium można powiększyć ilość transportowanego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Użytkując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga samochodu wraz z ładunkiem jest wnikliwie weryfikowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie określonych norm grozi zapłatą wysokiego mandatu. Profile z aluminium można z powodzeniem stosować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Typowym sposobem mocowania burt jest ich zamówienie w systemie zatrzaskowym. Każda deska posiada na całej swojej długości system zatrzasków, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który posiada równo wykończony brzeg. W ten sposób można budować profile na konieczną wysokość uzależnioną od zapotrzebowania. Użycie specjalnego profilu o węższej ścianie pozwala na przymocowanie części do zamocowania plandeki. Deski aluminiowe cieszą się uznaniem nie tylko ze względu na prosty montaż, ale także brak konieczności ich zabezpieczania przed korozją. Wybierając profile aluminiowe anodowane nie ma potrzeby ich konserwowania w celu ochrony przed korozją. W wersji z warstwą ochronną dostępne są również elementy pomocnicze konieczne do wykonania zabudowy burtowej, np. elementy na zakończenie. W celu uszczelnienia całej zabudowy można zastosować między profilem dolnym, a podłogą specjalny profil uszczelniający.