Burty wytworzone ze stali są bardziej trwałe, ale też cięższe od aluminiowych, co należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia projektu takiej konstrukcji, ponieważ od całkowitej masy auta zależy spalanie. Wiadomo, że im większy ciężar, tym więcej wykosztujesz się na benzynę. Wysokość ścianek burtowych do przyczepy dobiera się do wielkości i tonażu ładunku, jaki ma być transportowany. W celu ułatwienia kompletacji zawartości auta, burty powinny posiadać możliwość ich uchylenia, zatemwykonuje się je na zawiasach, a nie jako nieruchome. Znane zawiasy do burt składają się z dwóch części – jedna montowana do burty od dołu, druga do profilu obwodowego auta. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na podtrzymanie burty w pionie podczas transportu. Do tego celu wyśmienicie nadają się pionowe poprzeczki burtowe, które mogą być podobnieodpinane, co może byćpożądane w czasie poziomego załadunku długich przedmiotów. Zawiasy na burtach montuje się przeważnie w takiej odległości, by utrzymać sztywność burty i uniknąć możliwości deformacji burty w czasie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to przeważnie osobny odlew aluminiowy o wysokości 400 mm. W przypadku, gdy zabudowa burtowa ma być wyższa, burtę taką montuje się z osobnych paneli o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być zwarto. Przykładowo dla lekkiej, aluminiowej burty końcowej, o wysokości 400 mm i długości 2400mm starczą trzy zawiasy rozmieszczone równomiernie co około 800mm.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.